راهنمای تنظیم ساعت مچی

راهنمای تنظيم ساعت مچی

تنظيم ساعت مچی کار دشوار نيست اما برخي از موارد خاص براي تنظيم ساعت  وجود دارد که مي تواند مشکل باشد.

براي آشنايي بيشتر شما با تنظيم ساعت خود ، در اينجا يک راهنماي اصولي در مورد تنظيم  مدل هاي مختلف ساعت ارائه شده است و مواردي هست که رعايت آنها در هنگام تنظيم ساعت  ميتواند مفيد باشد.

راهنمای تنظیم ساعت

قبل از توضيح دقيق درباره نحوه تنظيم هر کدام از مدل های ساعت مچي ابتدا نکات و توضيحات زير را  با صبوري و دقت مطالعه نماييد.

1 قبل از تنظيم هر مدل ساعت ، آن را از دست خود خارج کنيد چون ممکن است با زاويه اي نا مناسب بچرخانيد و به اجزاي داخلي ساعت صدمه وارد شود.

2 به ياد داشته باشيد ، هميشه به آرامي و خيلي با حوصله ، پيچ کوک را بچرخانيد يا به بيرون بکشيد چون در غير اينصورت به موتور و چرخ دنده ها صدمه غير قابل جبران وارد ميشود.

3 در مدل هاي عقربه اي و تاريخ دار ، براي تنظيم تاريخ و ساعت ، پيچ کوک به صورت دو مرحله اي به بيرون کشيده ميشوند ، توجه داشته باشيد که نبايد خيلي محکم و با نيروي زياد ، با ييچ کوک برخورد کنيد.

4 در مدل هاي ديجيتال يا کامپيوتري دکمه هاي تنظيم کننده ( تنظيم کننده ساعت ديجيتال ، آلارم ، کرنومتر ، ….) را به آرامي فشار دهيد.

5 ساعت های اتومات (بدون باتری ) تکنولوژي ساخت آنها بدون نياز به باتري است ، و فقط با تکان خوردن ساعت ، زماني که در دست داريد شارژ شده و باعث حرکت عقربه هاي ساعت ميشود ، پس با چند بار تکان دادن آرام ساعت ، ( مخصوصا زماني که چندين ساعت استفاده نمي کنيد مانند هنگام خوابيدن ) شارژ ميشود و انرژي لازم براي فعال بودن عقربه ها را بدست مي آورد.

 انواع مدل های ساعت مچی

براي بررسي نحوه تنظيم ساعت آنها را به سه دسته تقسيم ميکنيم

ساعت مچی عقربه ای یا آنالوگ

ساعت های با صفحه نمایش دیجیتال یا کامپیوتری

ساعت هايي که هم عقربه اي هستند و هم نشانگر ساعت ديجيتالي دارند.

راهنمای تنظیم ساعت کاسیو جیشاک
جی شاک

بجز موارد بالا  نکات کليدي ديگري وجود دارد که در هنگام بررسي تخصصي مدل ساعت ، بطور دقيق تر توضيح داده ميشود. براي مشاهده راهنمای تنظیم ساعت مچی ، مدل مد نظر را لمس يا روی آن کليک کنيد

 راهنمای تنظيم ساعت مچي عقربه اي یا آنالوگ تک موتوره

 تنظيم ساعت مچي عقربه دار و ديجيتال



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.